Trening z kettlebellem

kwietnia 08, 2018

Trening z kettlebellem


Jego historia sięga XVII wieku, kiedy początkowo służył do ważenia zboża. Później zaś mężczyźni zaczęli wykorzystywać go do popisów fizycznych. Jego popularność stale rosła, a od niedawna cieszy się on ogromnym zainteresowaniem. Mowa o odważniku kulowym, potocznie zwanym kettlebellem lub po prostu kettlem, będącym niczym innym jak odważnikiem w kształcie kuli z uchwytem. To idealne, uniwersalne narzędzie warunkujący zróżnicowany i progresywny trening. Bardzo go polubiłam i już mówię (piszę), dlaczego.


Jaką przewagę ma odważnik kulowy nad innym sprzętem siłowym, typu sztanga czy hantle? Otóż kettlebell ma przesunięty środek ciężkości. Ćwiczenia z nim zatem nie tylko będą wymagać od nas siły mięśniowej i wytrzymałości, ale również utrzymania równowagi, co z kolei bardzo angażuje niezykle ważne w codziennym funkcjonowaniu mięśnie głębokie i wspomaga ich rozwój. Trening z wykorzystaniem kettlebella jest niezwykle efektywny, ponieważ mocno angażując zwykle uśpione mięśnie głębokie tułowia, kładzie nacisk na podstawowe ludzkie odruchy, co ma istotne znaczenie funkcjonalne. Wystarczy, że do swojego grafiku wprowadzisz trening z odważnikiem kulowym dwa razy w tygodniu i już odczujesz dużą różnicę – nie tylko w wyglądzie ciała, ale także na przykład w chodzeniu na obcasach czy nawet prowadzeniu samochodu. Oczywiście ponadto trening z kettlem niesie za sobą wiele innych korzyści, charakterystycznych dla treningu oporowego, takich jak poprawa krążenia, poprawa kondycji kości, wzmocnione stawy i ścięgna, lepsza koordynacja ruchowa i wiele innych. I co najważniejsze, ćwiczenia z nim nie będą wymagały od Ciebie zbyt wiele czasu, a będą bardzo efektywne. Już 20-30 minut wystarczy. Spróbuj, a o wymienionych wyżej zaletach przekonasz się na własnej skórze!

Jogurt z chia, owocami i orzechami

kwietnia 06, 2018

Jogurt z chia, owocami i orzechami


To niesamowite, że śniadanie może być tak proste i tak pyszne. I jeszcze dodatkowo dobrze nam służyć. To tak, jakby założyć szpilki wygodne niczym obuwie sportowe – rzadka, aczkolwiek cudowna przyjemność.


Składniki:
  • 300g jogurtu greckiego (lub kokosowego, sojowego, według uznania)
  • 2 łyżki nasion chia
  • 4 łyżki borówek amerykańskich
  • 4 łyżki pestek granatu
  • kilka sztuk orzechów pekan
  • 2-4 łyżki syropu klonowego (według uznania)


Wieczorem jogurt wymieszaj dokładnie z nasionami i pozostaw na całą noc. Rano jeszcze raz dokładnie przemieszaj i rozłóż do dwóch naczyń (pucharków lub miseczek). W każdym na wierzchu rozłóż po dwie łyżki borówek i pestek granatu, dodaj orzechy i zalej syropem klonowym. Gotowe.

2 porcje

Copyright © 2018 Care about Me